Wednesday, July 3, 2013

Benene på jorden

Det har været to fantastiske uger siden jeg kom hjem fra Alanya. Jeg bliver imponeret og smigret, når fremmede mennesker stopper mig på gaden og ønsker mig tillykke med sejren, som de har læst om i lokalavisen. Lige så fedt er det at snakke med mine hold- og træningskammerater, der vil høre hver en detalje om løbet.

Der er sket meget siden EM, både godt og skidt, og jeg er klar til at arbejde videre mod konkurrencerne i sensommeren. Jeg brugte de første par dage efter turen på at fejre sommerferien, min fødselsdag og selvfølgelig EM guldet med familie og venner. Desværre blev jeg så ramt af en lille omgang influenza i torsdags, der krævede en weekend på langs. Torsdag bød også på en fed oplevelse på en lungeklinik i Helsingør. 2½ time med prøver, samtaler og flere tests gav et lidt overraskende resultat; jeg har ikke astma, men derimod en vejrtrækningsfejl, som ikke er farlig - men dødirreterende. Men mere om det, når resultaterne af testsne er kommet og de har fundet en behandling.

Jeg kigger nu frem mod Kanaltri i Næstved på søndag, hvor jeg forhåbentlig har fået energien tilbage og kan gå på sommerferie med et super resultat. 
Min træning er ved at være på 100 % igen, og jeg havde det bedste svømmepas i en måned igår. Der var fin fart i armene, og især hovedserien på 1000 meter + 2x200 + 2x100 var i særklasse. Jeg havde ingen problemer med at holde 1:23 på de 1000 meter med stort overskud. De næste 600 meter blev også svømmet i pæn fart, så det er fedt at kunne presse den lidt på svømningen efter en træg træning de sidste uger.

I dag gjaldt det så 2½ time på cyklen med 3x15 min ved 320 w. Desværre var benene ikke så gode som armene igår, men stadig pæn fart og ok watt på intervallerne - jeg skal nok blive klar til søndag!

No comments:

Post a Comment