Sunday, March 17, 2013

Weekend

Jeg har lært to ting den her uge. To meget vigtige ting.

For det første har jeg lært, at det ikke er for sjov, at producenterne sætter små mærker på hjulene, hvor de advarer om at kassere hjulene inden bremsefladen er slidt helt ned. Desværre findes der mange former for læring. Jeg tror min type læring går under kategorien "den hårde måde".

Fredag eftermiddag. Jeg skal cykle. Slynger benet elegant over sadlen i det dejlige solskinsvejr og træder i pedalerne. Jeg når ca. 300 meter, da jeg hører et højt brag og bliver presset frem mod styret. Jeg prøver at bremse, men kun bagbremsen virker. 
Lidt forvirret og meget chokeret kigger jeg ned på forhjulet, der er punkteret, og der kommer en mærkelig skrabende lyd fra hjulet. Lidt efter møder dette syn mig:
Bremsefladen var revnet og en flig var revet af. No wonder hjulet punkterede og jeg hørte den mærkelige lyd.
Jeg ender med at gå tilbage og skifte hjul. Desværre var det bare ikke min dag, jeg punkterede 3 gange mere på den tur, så det var bare ikke min dag.

2: Man kan altid kæmpe sig op fra en nedtur, men man skal være klar til at falde ned igen. 
Efter den uheldige tur fredag og en endnu dårligere svømmetræning, hvor min astma drillede mig igen, igen, kunne det kun gå en vej, op. Søndag formiddag tog jeg til Allerød for at løbe sidste løb i serieløbet, det i sig selv er ikke så interessant, men jeg vandt da. For mig var det vigtigste at få en god løbetræning, da jeg har haft en øm ankel i et par dage. Og det blev en super fin tur på en time i den hvide skov. Jeg løb 30 min tempo, hvoraf de 20 var en del af serieløbet, med et snit på 4:10/km. Det må have set utroligt sjovt og arrogant ud, da jeg som første mand løber over målstregen og fortsætter min tur ligeud i 10 minutter. 

Så kan sejr nr. 4 i år skrives på CV'et, hvilket er dejligt på denne tid af året. 

Jeg sluttede weekenden af på bedst mulig måde, da det blev til 20x100 meter svømning med super gode arme. Skiftevis jævnt og hårdt gav tider på 1:20 og 1:15/100m. Jeg havde kæmpe overskud og var kongen af bassinet i samlet 3400 meter.

I alt har det været en noget turbolent uge, men jeg håber, at jeg kan bruge de erfaringer jeg hår fået til noget konstruktivt. Jeg er klar over, at det ikke altid går op, men det vigtigste er at forberede og forebygge nedturene, som helt sikkert kommer.


 

No comments:

Post a Comment