Friday, March 8, 2013

Fredag

De sidste forberedelser er overstået og jeg sætter mig nu til rette i sofaen for at slappe af inden morgendagens stævne.

Dagen startede med noget, som de fleste gør, men de færreste taler åbent om; ben-barbering. Det er en uskreven regel blandt svømmere og cykelryttere, og derfor også triatleter, at hvis man vil sin sport seriøst, så skal benene barberes. Og det blev de. Jeg kan se på min blog, at der er nogen der har søgt på "barberede mandeben" og derefter er kommet ind på min side, så det her indlæg går deres vej.

En mini-guide til barbering af mandeben:

Jeg starter med at trimme benene med min Philips Bodygroom, som tager det værste. Den er nem og hurtig at bruge, og kan i nødstilfælde erstatte en skraber. Den giver ikke helt så tæt en barbering.

Et billede af resultatet efter bodygroomeren:

Herefter bruger jeg en Gillete Fusion og dertilhørende barberskum til at få de sidste millimeter hår væk, så den helt tætte barbering opnås.


Det færdige resultat på venstre ben og skum på det højre.

For at det hele ikke skal gå op i hat og damebriller, kommer her lidt om dagens træning:

Jeg skulle løbe en time i dag, med 5x1km intervaller. Det var umenneskeligt hårdt at løbe i den hårde modvind, men alligevel holdt jeg tider på omkring 3:30 på intervallerne. Der var god fart i mine orange Pure Connect i dag, og jeg tror jeg kommer til at blive rigtigt glad for dem i de kommende løb.

No comments:

Post a Comment