Thursday, March 7, 2013

Torsdag

Så er jeg tilbage! Det gik stærkt, men jeg føler mig mentalt på samme niveau som før sygdommen. Det er vigtigst for mig, at jeg er klar i hovedet og er motiveret, så må formen komme efter.

Dagens træning blev besværliggjort af en elektriker, der slukkede for al elektricitet i huset, så jeg måtte pænt vente med at sætte mig på cyklen til han var kørt. Til gengæld var jeg super klar da jeg satte mig i sadlen. 1½ time med 5x5 min ved 85% og 3 minutters pause imellem. Jeg fik bedre gang i benene end i tirsdags, og trådte omkring 370 watt i intervallerne.
Jeg glæder mig super meget til at komme i gang med at køre enkeltstarter her til foråret. Jeg har virkelig en følelse af, at vintertræningen har været effektiv, og det kunne være rart at få de første indikationer på formen snart.

Som forberedelse til weekendens svømmestævne svømmede jeg i dag 2700 meter med en hovedserie der så således ud: 6x100 start 1:30 + 4x200 start 3:00 + 6x100 start 2:00. Jeg var ikke helt frisk da jeg hoppede i bassinet, men så det som sidste chance for at tanke lidt selvtillid inden weekenden. De første 6x100 blev svømmet i omkring 1:15/100 m. På de næste 4x200 meter svømmede jeg ca. 2.35/ 200meter og sluttede af med 1:10-12/100 meter på de sidste 6x100.

Jeg var ret træt, så tiderne skal ses i det lys, men overordnet var det rart at få kickstartet motoren efter sygdommen.

Imorgen skal jeg have gang i barbermaskinen og -skraberen, så jeg kan barbere de sidste sekunder af. Det er gratis sekunder, så det er bare at bide i det sure æble og tage det hårde arbejde der følger med - især når jeg ikke har barberet ben siden september :D

No comments:

Post a Comment