Sunday, May 5, 2013

DM kort Haslev


Så er jeg vendt hjem fra Haslev og DM kort seriens første afdeling, der blev afviklet på distancen 400 meter svømning, 18 km cykling og 4,2 km løb. Det var en meget blandet oplevelse, da nogle ting spillede 100 % og andre haltede helt vildt. Jeg har prøvet at dele løbet op i små bider, så det er nemmere at se, hvor det gik godt og skidt.

Optakt:
Jeg fik ikke sovet ordentligt om natten og var derfor ikke helt på toppen, men tror ikke det betød så meget for den overordnede præstation. 

Svømning:
Jeg skulle svømme med Allan Steen Olesen og Henrik Kingo. Det gik egentlig meget godt, og jeg kunne holde mig lige bag Allan hele vejen, men havde lidt besvær med at komme op af bassinet, da kanten var meget våd og glat. Jeg ved ikke hvad tiden blev, men forestiller mig noget i retning af 4:40-4:50.

Svømmetid ved indgang til T1: 5:30

T1:
Jeg var ret hurtigt ude i T1 sammen med en helt masse andre, og fik hurtigt sat hjelm og briller på hovedet og kom afsted. Problemet var, at jeg er alt for urutineret til at hoppe på cyklen, få føderne i skoene og komme afsted, så tabte desværre frontgruppen på den regning.

0:27

Cykling:
Jeg kom ud sammen med en gruppe på 5-10 mand, men kørte hurtigt fra dem sammen med to andre, da jeg fik sko på. Desværre var der rigtigt dårligt samarbejde i gruppen, som hurtigt voksede til ca. 15 mand.  Jeg følte ikke, at jeg var helt ovenpå på cyklen, og jeg kunne ikke lave de lange seje accelerationer, som jeg normalt kan. Der gik taktik i den, og mange (inklusiv mig) prøvede at angribe, for at få sorteret dem fra, som ikke gavnede gruppen. Desværre hjalp det ikke, og vi kom samlet ind i T2.

28:31

T2:
Jeg kom fint ud af skoene og af cyklen, og der var ingen problemer med at finde mine løbesko. Desværre havde jeg glemt mit nummerbælte, så måtte nøjes med en elastik omkring livet, hvilket kostede nogle sekunder. Havde en lille smule besvær med at få skoene på, men ikke noget alvorlig, det skal bare øves lidt mere.

0:34

Løb:
Her gik det helt galt. Jeg fik problemer med at trække vejret, så fik ret ondt i halsen og lungerne på den første omgang, hvilket også betød, at jeg løb væsentligt langsommere end planlagt. På anden omgang fik jeg kontrol over det, men var helt syret til, så jeg måtte se mig overspurtet på de sidste 100 meter. Det gjorde ikke noget rent placeringsmæssigt, men jeg plejer at have en god slutspurt.

15:41

Alt i alt en blandet dag, hvor jeg var ret tilfreds med svømningen og måden jeg håndterede de udfordringer jeg havde. Der skal arbejdes lidt med skiftene og især med at komme hurtigt i skoene. Jeg kan ikke være tilfreds med placeringen, men løbets udvikling og dagsformen taget i betragtning, var det et fint resultat.
Resultat


No comments:

Post a Comment