Saturday, April 20, 2013

Enkeltstarter

Efter et par uger, hvor der har været meget fokus på at blive skadesfri, er det også blevet til et stævne eller to.

Jeg har kørt to enkeltstarter denne uge, Chrono cup og Ganløse-Ringen Enkeltstart. Det er fedt at få lidt fart på cyklen og køre nogle km på enkeltstartscyklen. Der er heldigvis masser af fart i benene, men det har også været nogle blæsende dage, så gennemsnitsfarten har ikke været super imponerende.

Chrono Cup'ens første afdeling skulle køres i Søsum, på en 8,7 km rundstrækning med masser af bakker og vind!! Det blæste næsten 15m/s, så jeg fik noget for pengene. Det blev et ret middelmådigt løb, hvor jeg ikke helt fik det til at køre, men kom alligevel igennem på en ok tid, 12:38 (41,3 km/t). Jeg glæder mig til de næste par løb i cuppen, hvor jeg forhåbentlig kan tage revanche på de lidt længere distancer.

I dag skulle sidste års 2. plads forsvares i Ganløse-Ringen Enkeltstart. Ruten er 2 x 10 km med gode bakker, der minder meget om Tyren, hvor der om 1½ måned køres DM sprint, så jeg kan godt lide at bruge den som forberedelse. Jeg skulle starte 13:20, så der var lige tid til et smut hos frisøren inden. Om den nye frisure hjalp mig, ved jeg ikke, men det gik i hvert fald godt.

Lige inden jeg startede, kørte en bus ind på ruten, så den første km kørte jeg bag en bus med 30 km/t på et stykke, hvor jeg kunne have kørt 55 (medvind). Det kostede mig en hel del tid, men jeg fik da sparet lidt kræfter i starten. Derefter gik det fint, indtil jeg kom ind i byen igen, hvor jeg igen lå på hjul af en bil, som jeg måtte overhale, flere tabte sekunder. Jeg spiste stille og roligt dem der startede før mig, nogle blev taget med stor hastighedsforskel, andre fik en blidere overhaling. Alt i alt havde jeg en fed fornemmelse af at have kørt stærkt, da jeg kørte over målstregen. Tiden blev 28:38 hvilket giver 41,9 km/t og også en førsteplads på 20 km ruten.
På podiets højeste trin med frisk frisure

Nu begynder de sidste forberedelser til DM kort d. 5. maj, men samtidig skal jeg lige ordne nogle eksamener, så der er masser at se til.

No comments:

Post a Comment